13 Ağu 2006

Tapioca : Linux altında Gtalk

"Away" ya da "Busy" kelimelerinin anlamını kavrayamayanlar nedeniyle Msn kullanmıyordum pek.Bu nedenle uzun zamandır mecbur kaldığım durumlarda web üzerinden Gtalk kullanıyordum.Ancak geçen gece sesli konuşma ihtiyacı doğunca web arayüzü ihtiyaca cevap vermedi doğal olarak...Başladım SF sayfalarını karıştırmaya...
Tapioca diye garip isimli birşey çıktı karşıma.
Tapioca is a framework for Voice over IP (VoIP) and Instant Messaging (IM). Its main goal is to provide an easy way for developing and using VoIP and IM services in any kind of application. It was designed to be cross-platform, lightweight, thread-safe, having mobile devices and applications in mind.
Şeklinde bir açıklamayla karşılaşınca umarım birileri yazmıştır bişiler diye söylenmeye başladım.Meğer abilerimiz kendileri de yazmışlar bir tane...Ekran görüntüleri çok hoşuma gitti,bir de baktım ki Fedora 5 repoları bile var.İndirdik hemen tabiki...En az Win altındaki Gtalk kadar sade bir program gayette hafif...Bakalım yeterince işimizi görecek mi?
Bu arada Kde kullandığım sanılmasın Gnome'm da garip bir şekilde bonobo işlemcinin %100'ünü kullanıyor.Bende vakit yokluğundan Kde'ye geçtim hafta sonu için...

Hiç yorum yok: