27 Oca 2007

İş, güç ve son olarak kıssadan hisse

Eş zamanlı yürüttüğüm iki proje var iş yerinde.Bir de kişisel projem.Etti üç !

Projelerden birincisini Tay Project 'in FileMaker ile yıllardır hazırlanan veritabanının bir kısmını mysql'e aktarmak ve php ile gerekli arayüzleri kodlayıp Tay Projesinin web alt yapısını yenilemek şeklinde özetleyebiliriz.Projenin web sunucusu bir mac os x server üzerinde çalışıyor.Herşey bittikten sonra sıkıcı uyum problemleri yaşamaktan korktuğum için projeyi tamamiyle mac os x üzerinde sürdürmeye karar verdim.
Birkaç haftada edindiğim izlenim, geliştirme amacıyla Mac os x kullanmanın pek akıllıca olmayacağı...

En azından kendi uğraşılarımdan örnek vereyim.Mac Os X ile beraber gelen Apache 1.x ve php 4.x kullanmamaya karar verdiyseniz işiniz zor olabilir.Ya da sorun gerçekten bende.Bilemiyorum ama şu bir gerçekki bu konularda döküman bulmak gerçekten çok zor.
Windos'ta ki gibi WAMP paketleri buldum ancak sorunumu çözemediler malesef.Hani herşey sürükle bıraktan ibaretti???

Fedoracazımda kararlılık problemlerinden şikayet ettiğim ancak kullanmakta ısrar ettiğim mysql query browser'ın Mac os x versiyonu tam bir fiyasko.Neresine tıklarsanız tıklayın aniden gözlerden uzak yerlere gitme ihtimali yüksek...



Kıssadan Hisse:
1. Mac Os X 'in şık görünümüne aldanma ve ondan nefret et.
2. Fedora'ya bir kez daha aşık ol.
3. Ve FileMaker çok uyuz bir program...

1 yorum:

osman dedi ki...

Konu ne olursa olsun geliştirme işleri için açık kaynaklı işletim sistemlerinden şaşmamak lazım. İster web, ister masaüstü uygulamaları olsun bence çalışma platformu ya linux ya da bsd'lerden biri (mac os x hariç :)) olmalı.

Laf aramızda kesin bilgim olmamakla beraber windows işletim sistemi ailesinin de unix tabanlı platformlar üzerinde geliştirildiğini biliyorum, özel windows geliştirme araçları ile.