7 Tem 2007

Free Your Phone

Bu sabah Bildirgeç'te okuduğum haberle öğrenmiş bulunmaktayım.
Merakla beklediğim ve beni fazlasıyla heyecanladıran OpenMoko Projesini temel alan ilk telefon neo 1973 9 Temmuzda çıkacakmış. Haberi alır almaz merakla karıştırmaya başladım topluluk portalını...
Görsel öğeler, yazılım projeleri derken nerede bu çeviri grupları sorusunu sormaya başladım. Topluluk bünyesinde henüz böyle bir organize çalışma yoktu. Bende e-posta arşivlerini karıştırmaya başladım neler bulacağım diye. Openmoko geliştiricilerinin anladığım kadarıyla sistemin tamamiyle özgür olması gerektiği konusunda hassasiyetleri oldukça derin (Bana fazlasıyla uyar). Bir Türk arkadaşımızın çevirilerin profesyonellerce yapılması gerektiğine (tıpkı sahipli işletim sisteminin çevirileri(?) gibi(!) ) dair önerisini ısrarla ve nazikçe geri çeviriyorlar ve çevirilerinde topluluk tarafından diğer özgür yazılım projelerinin çevirilerin de izlenenen yöntemlerle yapılması gerektiğine vurgu yapıyorlar.

OpenMoko Linux çekirdeği üzerinde çalışan X.Org ve Matchbox Pencere Yönetisi ile geliyor.Matchbox için bir hatırlatma: Matchbox Nokia'nın Linux temelli Nokia 770 ve N800 modellerinde de kullanılan bir pencere yöneticisi...

OpenMoko Gezegeni'ni RSS okuyucuma ekledim bile.Oldukça doyurucu bir içeriğe sahip olduğunu söyleyebilirim. Platform tamamiyle açık olunca insan merak etmeden duramıyor ve soru sormaya başlıyor."Hangi dillerle uygulama geliştirilebiliyor?" Ben henuz geliştirici belgelerine göz atmadım ancak gezegende Python ile bir RSS okuyucusunun kodlanışına dair bir yazı gözüme çarptı.

Türkiye'ye gelir mi gelmez mi şimdilik bilemiyorum ama artık projeyi daha da yakından takip edeceğim ve Neo 1973 ten bir tane edinmek için çalışmalara başlayacağım :)

Düzeltme: Şuradaki adreste bir çeviri projesi varmış

Hiç yorum yok: